سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه دریچه کولر گازی را تمیز کنیم؟ | تمیز کردن کولر گازی

چگونه دریچه کولر گازی را تمیز کنیم؟ | تمیز کردن کولر گازی

چگونه دریچه کولر گازی را تمیز کنیم؟ | تمیز کردن کولر گازی : آیا تمیز کردن دریچه های کولر ضروری است؟ شاید نه. آیا این وظیفه ای است که خودمان از عهده آن برآییم؟ مطمئنا اگر بدانید انجام این کار چقدر آسان است اصلاً بهانه نمی آورید.

استفاده از ابزاری مانند فیلتر گرد و غبار کولر آبی یا استفاده از بهترین انواع شیرهای کولر آبی از عوامل مهم در بررسی نحوه تمیز کردن شیر کولر خانگی هستند؟  با تجهیزات استاندارد به راحتی می توانید به جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل خانه کمک کرده و وضعیت نظافت خانه را هنگام روشن کردن کولر گازی بهبود بخشید.

چگونه دریچه کولر گازی را تمیز کنیم؟ | تمیز کردن کولر گازی

چگونه دریچه کولر گازی را تمیز کنیم؟

برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل خانه در هنگام استفاده از کولر آبی باید قبل از استفاده با یک سری محلول کولر را تمیز و بشوییم یکی از مهم ترین مواردی که در سرویس کولر گازی باید به آن توجه ویژه داشت، جلوگیری از ورود گرد و غبار به کانال کولر گازی است.

اگر قبل از استفاده از گرد و غباری که در آن انباشته شده است، کانال کولر گازی را تمیز نکنید، هنگام روشن کردن تمام لوازم و فضای خانه، گرد و غبار پوشیده می شود.

تمیز کردن حلزونی کولر

محل قرارگیری پروانه و تسمه کولر گازی در یک پیچ تعبیه شده در محفظه کولر گازی می باشد. این حلزون به مرور زمان گرد و غبار زیادی را جذب می کند که با روشن شدن کولر به دریچه و سپس به فضای خانه منتقل می شود. بنابراین یکی از راه حل های موثر برای تمیز نگه داشتن شیر کولر گازی از گرد و غبار شستشوی پیچ کولر در حین سرویس آن می باشد.

چگونه دریچه کولر گازی را تمیز کنیم؟ | تمیز کردن کولر گازی

تعویض پوشال‌های کولر که جذب کننده قوی گرد وغبارند

درب کولرهای آبی به دلیل موادی که عمدتاً چوب هستند منبع اصلی گرد و غبار هستند. این رشته های نازک چوب گرد و غبار موجود در هوا را جذب می کنند. اساسی ترین کار برای جلوگیری از گرد و غبار پنهان شده در بستر کولر این است که هر دو سال یک بار بستر را تعویض کنید.

یک پیشنهاد موثر برای کاهش دردسر تعویض پوشال استفاده از کولرهایی است که به جای پوشال دارای پدهای سلولزی هستند. این نوع پدها با جذب رطوبت کافی از ورود گرد و غبار به محفظه کولر و در نهایت دریچه آن جلوگیری می کنند.

چگونه دریچه کولر گازی را تمیز کنیم؟ | تمیز کردن کولر گازی

وضعیت برزنت را بررسی کنید و در نهایت ورودی کولر را تمیز کنید

برزنت کولر قسمتی از کولر است که از طریق دریچه کولر به کانال های کولر متصل شده و هوای خنک کننده را به داخل کانال هدایت می کند. با توجه به اینکه این برزنت همیشه سالم و عاری از هرگونه گرد و غبار است، نکته مهم در پاسخ به این سوال که دریچه کولر گازی چگونه تمیز شود؟ .

با شروع فصل گرما، کولر گازی ها باید ابتدا سرویس شوند و در صورت نیاز به تعمیر شوند. ما همیشه سرویس و نصب دست کولر گازی را پیشنهاد می کنیم.

تمیز کردن کولر گازی

از یک حوله یا دستمال کاغذی مرطوب در برابر دریچه های هوا استفاده کنید

پاسخ صریح در مورد نحوه تمیز کردن دریچه کولر گازی؟ هنگام روشن کردن کولر وارد خانه نشوید. از یک حوله مرطوب جلوی دریچه تهویه مطبوع استفاده کنید.

در صورت اطمینان از سرویس مناسب کولر، شستشوی پیچ، تعویض به موقع بستر و همچنین بررسی برزنت و تمیز کردن مجرای کولر گازی. می توانید کولر گازی را روشن کنید. اما برای جلوگیری از کمترین گرد و غبار باقی مانده در کولر گازی در منزل از طریق دریچه کولر بهتر است یک حوله مرطوب جلوی دریچه قرار دهید.

ابعاد استاندارد شیر کولر آبی

در این قسمت برای بررسی بهتر موضوع چگونه شیر کولر خانه را تمیز کنیم؟ به بهترین نوع شیر کولر گازی و تاثیر ابعاد شیر کولر آبی در نظافت آن می پردازیم. ابعاد استاندارد شیر کولر آبی از ویژگی های موثر در شناخت بهترین نوع شیر کولر آبی می باشد.

تمیز کردن کولر گازی

دریچه کولر آبی از نوع هوشمند

این نوع شیرآلات کولر آبی به دلیل امکان کنترل از راه دور در سیستم سازه ای آن ها هوشمند نامیده می شوند. با استفاده از کنترل امکان قرار دادن شیرها در هر جهتی وجود دارد.

شیر کولر آبی آلومینیومی

یکی از رایج ترین انواع شیر کولر آبی که بیشتر در کولرهای خانگی دیده می شود، شیر کولر آبی آلومینیومی است. این نوع شیر که طول عمر بالایی دارد، هوای خنک را در جهات مختلف به گردش درآورده و در کل خانه پخش می کند.

دریچه کولر آبی از نوع چوبی

دریچه کولر آبی از نوع چوبی علاوه بر زیبایی که نسبت به سایر شیرها دارد، هوای خنک را به بهترین شکل ممکن در خانه به گردش در می آورد. آشنایی با انواع شیرهای کولر گازی در مورد نحوه تمیز کردن شیر کولر گازی خانه؟ موثر است و راه بهتری برای حذف گرد و غبار از سطح شیر به مردم نشان می دهد.

تمیز کردن کولر گازی

تمیز کردن دریچه های گاز و اسپلیت کولر گازی

برای تمیز کردن دریچه‌ی کولرهایو اسپلیت نصب شده در منزل قبل از استفاده کافی است فیلتر هوای این نوع کولرگازی ها را با دقت تمیز کنید و در نهایت قبل از استفاده با سرویس ویژه این کولر گازی ها را روشن کنید. انجام دادن.

این نوع فیلتر که در انواع مختلفی تولید می شود در اطراف پیچ کولرهای آبی قرار گرفته و با جذب گرد و غبار علاوه بر تمیز نگه داشتن پیچ و محیط محفظه کولر از ورود گرد و غبار به فضای منزل جلوگیری می کند. استفاده از فیلتر گرد و غبار کولر آبی راه حل خوبی برای نحوه تمیز کردن دریچه کولر گازی است؟ است.

در نهایت توجه به تمیزی کولر و همچنین دریچه های متصل به کانال و منتهی به فضای منزل در جلوگیری از ورود ذرات گرد و غبار به داخل خانه و کثیف شدن مداوم مبلمان تاثیر بسزایی دارد.

کولر گازی نیز مانند سایر وسایل برقی در ازای استفاده نیاز به نگهداری و سرویس دارد. تمیز کردن دریچه ها و مجاری کولر گازی و در نهایت سرویس آن قبل از کار روشی مناسب در نگهداری صحیح از این دستگاه می باشد.